Toimitusehdot

Yleistä

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa (Y-tunnus 2631074-4, osoite Luhalahdentie 2338 39410 Luhalahti, puhelinnumero 040 755 7021, sähköposti asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutokseen yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.

Tilaaminen verkkokaupasta

Asiakas tilaa tuotteita verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin, ja suorittamalla maksun verkkokaupan kassalla. Tilauksen yhteydessä asiakas hyväksyy henkilötietojen käsittelyn ja tilaushetkellä voimassa olevat toimitusehdot. Asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse heti tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksen lähettäminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista. 

Maksaminen

Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Checkout Finland Oy. Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksun kauppiaalle. Käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli tilauksen voi maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Lisäksi käytössä on luottokortimaksu Visa ja Mastercard -korteilla, MobilePay - mobiilimaksutapa sekä Walley lasku. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksun verkkokauppiaalle.

Maksutoimeksiantopalvelua käytettäessä asiakasta sitoo seuraavat ehdot:

 https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot

Lisätietoja: https://checkout.fi/kuluttajatuki/

Maksaminen Walley kuluttajalaskulla tai osamaksulla

Walley lasku tai osamaksu on Collector Bank AB:n myöntämä luotollinen maksutapa. Asiakkaan tulee lukea rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näkyvät, kun maksu hyväksytään. Kun asiakas hyväksyy maksun, hän hyväksyy samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Lisätietoja: www.collector.fi

Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot

Toimitus ja toimituskulut

Tilauksen toimitustapa valitaan verkkokaupan kassalla. Valittu toimitustapa vaikuttaa toimituskuluihin. Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Tilauksen toimitetaan toimituskuluitta, kun tilauksen summa on toimitustavasta riippuen 80-95€. Kaikki toimitustavat ovat seurantatunnuksellisia lähetyksiä. Verkkokaupasta ostetut lahjakortit toimitetaan toimituskuluitta asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen heti tilauksen jälkeen.

Matkahuollon Lähellä - Paketti 4,00€

Tilaus toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Saat ilmoituksen tekstiviestillä, kun lähetys on noudettavissa. Ilmaisen toimituksen raja 80,00€

Posti Pikkupaketti 4,00€

Suurin osa tilauksista voidaan toimittaa päiväpostin mukana toimitettavana pikkupakettina. Jos tilaus ei kokonsa puolesta mahdu postilaatikkoon/luukkuun, se toimitetaan noudettavaksi lähimpään postin toimipisteeseen. Asiakas saa ilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti - sovelluksella. Ilmaisen toimituksen raja 80,00€

Postipaketti 5,90€

Tilaus toimitetaan asiakkaan valitsemaan Postin pakettiautomaattiin tai Postin toimipisteeseen. Asiakas saa ilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti-sovelluksella. Ilmaisen toimituksen raja 80,00€

Posti Kotipaketti 12,50€

Toimitus vastaanottajan kotiosoitteeseen sovittuna ajankohtana. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti lähetystä seuraavana työpäivänä, jolloin jakeluaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti-sovelluksella. Ilmaisen toimituksen raja 95,00€

Toimitusaika

Tilaukset lähetetään aina mahdollisimman pian. Suurin osa tilauksista lähetetään heti tilausta seuraavana arkipäivänä, mutta viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa tilauksesta. Tilausten lähetyspäivään vaikuttavat Postin ja Matkahuollon aikataulut: Lähetysten jättöaika on aamupäivällä. Kun tilaus on lähetetty, asiakkaalle lähetetään lähetysilmoitus sekä tilauksen seurantatiedot sähköpostitse.

Tilaustyönä tehtävät tuotteet valmistetaan, kun tilaus on maksettu. Tilaustyönä tehtävät tuotteet pyritään lähettämään noin viikon sisällä tilauksen maksamisesta, mutta ruuhka-aikoina ja asiakkaan mittatoiveiden mukaan valmistetuilla tuotteilla toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. 

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla. Jos yksittäisen tilauksen toimitus jostain syystä viivästyisi, siitä ilmoitetaan aina asiakkaalle myös sähköpostitse. Tilauksen toimitusaikaan vaikuttaa tilauksen toimitustapa. 

Peruuttamisoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut tilauksen.

Tilauksen peruuttaminen

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava tilauksen peruuttamisesta joko sähköpostitse asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi , yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse 040 755 7021. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas tekee ilmoituksen peruutusoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos peruutusilmoitus tehdään sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, asiakas saa ilmoituksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta sekä tarvittaessa tarkemmat palautusohjeet sähköpostitse.

Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske asiakkaan toiveiden mukaisesti mittatilauksena valmistettua tai asiakkaan toiveiden mukaisesti muunneltua tuotetta.

Paketin noutamatta jättäminen noutopisteestä ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Jos asiakas jättää tilauksen noutamatta, ja se palautuu takaisin lähettäjälle, asiakas on vastuussa sekä tuotteen palautumisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista, että tuotteen uudelleen lähettämisestä aiheutuneista kuluista.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos asiakas peruuttaa tilauksen, asiakkaan tulee palauttaa saamansa tuote/tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tuote/tuotteet lähetetään takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Tuotteet on palautettava asiakkaan valinnan mukaan joko Postin tai Matkahuollon kautta seuraavaan osoitteeseen:

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa 

Luhalahdentie 2338 

39410 LUHALAHTI  

Palautuksen lähettämisen yhteydessä voi käyttää puhelinnumeroa 040 755 7021 ja sähköpostisosoitetta asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi)

Suurin osa tuotteista on mahdollista palauttaa tavallisena kirjeenä, mutta jos asiakas palauttaa tilauksen Matkahuollon kautta tai Postipakettina, noutopisteeksi tulee valita Luhalahden Autohuolto, Luhalahdentie 2325, Luhalahti.


Tuotteet tulee pakata huolellisesti. Helpointa on hyödyntää sitä pakkausmateriaalia, jossa tuote on alun perin toimitettu. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat tuotteiden määrästä, koosta ja asiakkaan valitsemasta lähetystavasta riippuen noin 3,50€ - 5,90€. Jos asiakas palauttaa tuotteet ilman riittävää toimitusmaksua, asiakas vastaa myös mahdollisista ylimääräisistä lunastuskuluista. Postin kautta lähetetyistä lähetyksistä perittävä lunastusmaksu puuttuvien postikulujen lisäksi on 3,00€.

Jos asiakas peruuttaa tilauksen tai osan tilauksesta, peruutettujen tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle. Jos asiakas peruuttaa koko tilauksen, asiakkaalle palautetaan myös tilauksen toimituskulut edullisimman vakitoimitustavan mukaisesti. Vakitoimitustapoja ovat Postin Pikkupaketti tai Matkahuollon Lähellä-paketti, joissa asiakkaalta tilauksen yhteydessä perittävä toimituskulu on 4€. Tilauksen maksu pyritään palauttamaan sillä maksutavalla, jota asiakas on tilausta tehdessään käyttänyt. Maksun palautuksesta ei aiheudu asiakkaalle kuluja.

Tilauksen maksu palautetaan asiakkaalle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruutusilmoituksen vastaanottamisesta. Maksua ei kuitenkaan palauteta ennen asiakkaan palauttamien tuotteiden/tuotteen saapumista, tai kun asiakas on muutoin osoittanut lähettäneensä tuotteen/tuotteet takaisin.

Tuotteen arvon aleneminen

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja arvoltaan vähentymättömänä, jotta hänellä on peruuttamistilanteessa oikeus saada suorittamansa maksu kokonaisuudessaan takaisin. Asiakas on vastuussa sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Asiakas vastaa myös käyttöönotetun tuotteen arvonalentumisesta. Mikäli palautettava tuote on käyttämisen tai huolimattomuuden johdosta tullut myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa koko tuotteen arvosta, jolloin tuotteen hintaa ei peruutuksen yhteydessä palauteta. Jos asiakas haluaa, että tuote tässä tapauksessa lähetetään hänelle takaisin, asiakas vastaa lähetyksestä aiheutuvista välittömistä toimituskustannuksista.

Tuotteiden vaihto

Tuotteilla ei ole suoraa vaihto-oikeutta, vaan jos asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteen toiseen tuotteeseen, vaihto tapahtuu siten, että asiakas peruuttaa tilauksen yllä olevien ohjeiden mukaisesti, ja tekee sen jälkeen uuden tilauksen verkkokaupassa.  

Virhevastuu ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee tarkistaa tilaamansa tuote, kun hän vastaanottaa tilauksen. Jos tuote/tuotteet eivät vastaa tilausta, jos tilaus ei tule perille kohtuullisen ajan kuluessa lähetysilmoituksesta, tai jos tuotteen pakkauksessa on viitteitä siitä, että tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, siitä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian joko sähköpostitse asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi , puhelimitse 040 755 7021 tai yhteydenottolomakkeella. Jos lähetys vaikuttaa vaurioituneen kuljetuksen aikana, kuvat vioittuneesta pakkauksesta saattavat auttaa asian selvittämisessä. Jos paketti noudetaan Postin tai Matkahuollon palvelupisteestä, pakkauksessa mahdollisesti näkyvät vauriot kannattaa todeta myös lähetystä noudettaessa.

Tuotteet pyritään aina valmistamaan ja tarkistamaan mahdollisimman huolellisesti, mutta joskus inhimilliset erehdykset ovat valitettavasti mahdollisia. Jos asiakas havaitsee tilaamassaan tuotteessa virheen, virheestä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian. Mikäli tuote todetaan virheelliseksi, virheellinen tuote pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan virheettömään tuotteeseen, ja jos edellä mainitut eivät ole mahdollisia, tuotteen hinta, toimituskulut ja viallisen tuotteen palautus edullisimman toimitustavan mukaisesti hyvitetään asiakkaalle. Jos palautettu tuote ei kuitenkaan ole sovellettavan kuluttajansuojalain mukaisesti virheellinen, reklamaatio voidaan hylätä. Tässä tapauksessa tuote voidaan palauttaa takaisin asiakkaalle ja asiakkaalta laskutetaan tuotteen palautuksesta aiheutuvat välittömät kulut. 

Virhevastuu määräytyy sovellettavan kuluttajansuojalain mukaan. Virhevastuu ei koske sellaisia virheitä, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä tai tuotteen tavanomaisesta kulumisesta. Käsityöpaja Villaa ja Lankaa ei vastaa mistään välillisistä tai muista epäsuorista vahingoista.

Ongelmatilanteet

Ongelmatilanteet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan asiakkaan kanssa neuvottelemalla. Erimielisyystilanteissa Käsityöpaja Villaa ja Lankaa noudattaa aina Kilpailu- ja kuluttajaviraston kyseiseen tilanteeseen antamia erityisiä ohjeita. 

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua neuvottelemalla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Asiakas voi viedä tilausta koskevan erimielisyyden riidanratkaisuelimien käsiteltäväksi myös ODR-foorumin ( http://ec.europa.eu/odr)  kautta. Asian käsittelyssä tarvitaan myyjän sähköpostiosoitetta, joka on asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi. 

Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä.

Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.


Asiakaspalvelun yhteystiedot

Mikäli sinulla on mitä tahansa kysyttävää tilaukseen tai toimitukseen liittyen, otathan yhteyttä!

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa

asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi

p. 040 755 7021

sekä YHTEYDENOTTOLOMAKE


Toimitusehtoja on päivitetty 21.4.2021