Toimitusehdot

Toimitusehdot

Yleistä

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa (Y-tunnus 2631074-4, osoite Luhalahdentie 2338 39410 Luhalahti, puhelinnumero 040 755 7021, sähköposti asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutokseen yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.

Tilaaminen verkkokaupasta

Asiakas tilaa tuotteita verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin, ja suorittamalla maksun verkkokaupan kassalla. Tilauksen yhteydessä asiakas hyväksyy henkilötietojen käsittelyn ja tilaushetkellä voimassa olevat toimitusehdot. Asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse heti tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksen lähettäminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista. 

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, 

y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Käsityöpaja Villaa ja Lankaa - verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Käsityöpaja Villaa ja Lankaa - verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit 

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf


Toimitus ja toimituskulut

Tilauksen toimitustapa valitaan verkkokaupan kassalla. Valittu toimitustapa vaikuttaa toimituskuluihin. Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Tilauksen toimitetaan toimituskuluitta, kun tilauksen summa on vähintään 80€. (Ilmainen toimitus ei koske Postin Kotipakettia.) Kaikki toimitustavat ovat seurantatunnuksellisia lähetyksiä. Verkkokaupasta ostetut lahjakortit toimitetaan toimituskuluitta asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen heti tilauksen jälkeen.

Matkahuollon Lähellä - Paketti 4,95€

Tilaus toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Saat ilmoituksen tekstiviestillä, kun lähetys on noudettavissa.

Posti Pikkupaketti ovelle 5,45

Tilaus toimitetaan 5 arkipäivän kuluessa lähetyksestä asiakkaan postilaatikkoon/luukkuun. Haja-asutusalueilla toimitusaika voi olla pidempi. Jos tilaus ei kokonsa puolesta mahdu postilaatikkoon/luukkuun, lähetys jätetään asiakkaan oven taakse. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti - sovelluksella.

Postipaketti 7,10

Tilaus toimitetaan asiakkaan valitsemaan Postin pakettiautomaattiin tai Postin toimipisteeseen. Asiakas saa ilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti-sovelluksella. HUOM! Jos käytössäsi on OmaPosti-sovellus, saatat saada saapumisilmoituksen tekstiviestin sijaan OmaPosti-sovellukseen!  

Posti Kotipaketti 13,45

Toimitus vastaanottajan kotiosoitteeseen sovittuna ajankohtana. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti lähetystä seuraavana työpäivänä, jolloin jakeluaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä. Lähetyksen etenemistä voi seurata OmaPosti-sovelluksella. HUOM! Jos käytössäsi on OmaPosti-sovellus, saatat saada saapumisilmoituksen tekstiviestin sijaan OmaPosti-sovellukseen! 

Toimitus Ahvenanmaalle

Tilatessaan tuotteita Ahvenanmaalle, asiakkaan on valittava kassalla tilauksen toimitusosoite-kohdassa toimitusmaaksi Ahvenanmaa (Åland Islands). Tällöin verkkokauppa huomioi automaattisesti arvonlisäveroon liittyvät asiat ja tilaus lähetetään tarvittavin tullausasiakirjoin varustettuna. Asiakas vastaa lähetyksen vero- ja tullimaksuista. Ahvenanmaalle toimitettaville tilauksille on valittavana ainoastaan Postin toimitustavat. Ahvenanmaan tilausten toimituskulut poikkeavat Manner-Suomen toimituskuluista Ahvenanmaan lähetyksistä perittävän lauttalisän vuoksi. 

Toimitusaika

Tilaukset lähtevät Postin ja Matkahuollon aikatauluista johtuen matkaan aina arki-aamuisin. Suurin osa arkisin klo 18 mennessä tehdyistä tilauksista lähtee matkaan heti tilausta seuraavana arkipäivänä, mutta viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa tilauksesta. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan Toimitustavat-sivulla, jonne löytyy linkki myös esimerkiksi verkkokaupan etusivulta. Tilausten toimitusaikaan vaikuttaa tilauksen toimitustapa. Kun tilaus on käsitelty, asiakkaalle lähetetään siitä ilmoitus sekä tilauksen seurantatiedot sähköpostitse. 

Tilaustyönä tehtävät tuotteet valmistetaan, kun tilaus on maksettu. Tilaustyönä tehtävät tuotteet pyritään lähettämään noin viikon sisällä tilauksen maksamisesta, mutta ruuhka-aikoina ja asiakkaan mittatoiveiden mukaan valmistetuilla tuotteilla toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. 

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Jos yksittäisen tilauksen toimitus jostain syystä viivästyisi, siitä ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. 

Asiakas on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Jos lähetystä ei voida toimittaa, tai se palautuu takaisin virheellisten tai puuttellisten yhteystietojen vuoksi, asiakas on vastuussa palautuksesta ja uudelleenlähetyksestä aiheutuneista todellisista välittömistä kuluista. Asiakasta pyydetään huomioimaan Postin lähetysten kohdalla myös se, että mikäli tilauksen vastaanottaja on valinnut Postin ohjautumisen tiettyyn noutopisteeseen esimerkiksi OmaPosti-sovelluksen kautta, lähetyksen noutopaikka saattaa määräytyä tällöin vastaanottajan puhelinnumeron perusteella. 



Peruuttamisoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut tilauksen.

Tilauksen peruuttaminen

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava tilauksen peruuttamisesta joko sähköpostitse asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi  tai puhelimitse 040 755 7021. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas tekee ilmoituksen peruutusoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos peruutusilmoitus tehdään sähköpostitse, asiakas saa ilmoituksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta sekä tarkemmat palautusohjeet sähköpostitse. Asiakas vastaa palautettavan lähetyksen lähetyskuluista.  

Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske asiakkaan toiveiden mukaisesti mittatilauksena valmistettua tai asiakkaan toiveiden mukaisesti muunneltua tuotetta.

Paketin noutamatta jättäminen noutopisteestä ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Jos asiakas jättää tilauksen noutamatta, ja se palautuu takaisin lähettäjälle, asiakas on vastuussa  tuotteen palautumisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista, jotka esimerkiksi Postin kautta toimitettavilla tilauksilla ovat paketin koosta riippuen alkaen 8,65€. Jos asiakas haluaa peruuttaa noutamattomana palautetun tilauksen, palautuskulut vähennetään palautettavasta summasta. Jos asiakas haluaa, että noutamatta jätetty tilaus lähetetään uudelleen, asiakkaan tulee maksaa sekä noutamattoman tilauksen palautuskulut että tuotteen uudelleen lähettämisestä aiheutuneet todelliset välittömät kulut.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos asiakas peruuttaa tilauksen, asiakkaan tulee palauttaa saamansa tuote/tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tuote/tuotteet lähetetään takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Tuotteet on palautettava asiakkaan valinnan mukaan joko Postin tai Matkahuollon kautta seuraavaan osoitteeseen:

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa 

Luhalahdentie 2338 

39410 LUHALAHTI  

Palautuksen lähettämisen yhteydessä voi käyttää puhelinnumeroa 040 755 7021 ja sähköpostisosoitetta asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi

Suurin osa tuotteista on mahdollista palauttaa tavallisena kirjeenä, mutta jos asiakas palauttaa tilauksen Matkahuollon kautta tai Postipakettina, noutopisteeksi tulee valita Luhalahden Autohuolto, Luhalahdentie 2325, Luhalahti.


Tuotteet tulee pakata huolellisesti. Helpointa on hyödyntää sitä pakkausmateriaalia, jossa tuote on alun perin toimitettu. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista eli lähetyskuluista, jotka ovat tuotteiden määrästä, koosta ja asiakkaan valitsemasta lähetystavasta riippuen noin 4,20€ - 6,90€. Jos asiakas palauttaa tuotteet ilman riittävää lähetysmaksua, asiakkaalle hyvitettävästä summasta vähennetään aiheutuneet todelliset palautuskulut. Ilman tarvittavia maksuja esimerkiksi Postin kuljetettavaksi jätettävän paketin todelliset kustannukset ovat paketin koosta riippuen yleensä alk. 8,65€.

Jos asiakas peruuttaa tilauksen tai osan tilauksesta, peruutettujen tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle. Jos asiakas peruuttaa koko tilauksen, asiakkaalle palautetaan myös tilauksen toimituskulut edullisimman vakitoimitustavan mukaisesti. Vakitoimitustapoja ovat Postin Pikkupaketti tai Matkahuollon Lähellä-paketti, joissa asiakkaalta tilauksen yhteydessä perittävä toimituskulu on 4,50-5€. Tilauksen maksu palautetaan sillä maksutavalla, jota asiakas on tilausta tehdessään käyttänyt. Maksun palautuksesta ei aiheudu asiakkaalle kuluja.

Jos alkuperäiseen tilaukseen on kuulunut kylkiäisiä ja kaupanpäällisiä, asiakkaan tulee palauttaa myös nämä tilauksen peruuttamisen yhteydessä, jos kylkiäiseen liittyvä ehto, kuten esimerkiksi vähimmäistilaussumma, ei peruutuksen jälkeen täyty. Vaihtoehtoisesti asiakas voi lunastaa kylkiäisen itselleen, jolloin kylkiäisen arvo vähennetään palautettavasta summasta.

Tilauksen maksu palautetaan asiakkaalle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruutusilmoituksen vastaanottamisesta. Maksua ei kuitenkaan palauteta ennen asiakkaan palauttamien tuotteiden/tuotteen saapumista, tai kun asiakas on muutoin osoittanut lähettäneensä tuotteen/tuotteet takaisin.

Jos asiakkaan alkuperäisen tilauksen loppusumma ylittää rahtivapaan rajan, mutta asiakas palauttaa tilauksesta osan niin, että tilauksen summa palautuksen jälkeen on alle rahtivapaan rajan, asiakas maksaa myös tilauksen toimitusmaksun.

Jos tilaukseen on kuulunut jostakin erityisestä kampanjasta johtuen kaupanpäällisiä, ja asiakas päättää peruuttaa tilauksen, asiakkaan tulee palauttaa myös toimitettu kaupanpäällinen, tai vaihtoehtoisesti lunastettava se tilaushetkellä kaupanpäällisen arvoksi ilmoitetulla summalla. Samoin toimitaan silloin, jos kaupanpäällisen ehtona on tietty ostoksen summa, ja palautuksen jälkeen tilauksen arvo jää kyseisen summan alle.

Tuotteen arvon aleneminen

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja arvoltaan vähentymättömänä, jotta hänellä on peruuttamistilanteessa oikeus saada suorittamansa maksu kokonaisuudessaan takaisin. Asiakas on vastuussa sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Asiakas vastaa myös käyttöönotetun tuotteen arvonalentumisesta. Mikäli palautettava tuote on käyttämisen tai huolimattomuuden johdosta tullut myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa koko tuotteen arvosta, jolloin tuotteen hintaa ei peruutuksen yhteydessä palauteta. Jos asiakas haluaa, että tuote tässä tapauksessa lähetetään hänelle takaisin, asiakas vastaa palautuskulujen lisäksi uudesta lähetyksestä aiheutuvista välittömistä toimituskustannuksista.

Tuotteiden vaihto

Tuotteilla ei ole suoraa vaihto-oikeutta, vaan jos asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteen toiseen tuotteeseen, vaihto tapahtuu siten, että asiakas peruuttaa tilauksen yllä olevien ohjeiden mukaisesti, ja tekee sen jälkeen uuden tilauksen verkkokaupassa.  

Virhevastuu ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee tarkistaa tilaamansa tuote, kun hän vastaanottaa tilauksen. Jos tuote/tuotteet eivät vastaa tilausta, jos tilaus ei tule perille kohtuullisen ajan kuluessa lähetysilmoituksesta, tai jos tuotteen pakkauksessa on viitteitä siitä, että tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, siitä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian joko sähköpostitse asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi  tai puhelimitse 040 755 7021. Virheen toteamiseksi tuotteen palautus on yleensä välttämätöntä. Virheellisen tuotteen palautus on asiakkaalle ilmainen, kun asiakas palauttaa tuotteen annettujen palautusohjeiden mukaisesti. Asiakas saa palautusohjeet virheestä ilmoittamisen yhteydessä. Jos lähetys vaikuttaa vaurioituneen kuljetuksen aikana, kuvat vioittuneesta pakkauksesta saattavat auttaa asian selvittämisessä. Jos paketti noudetaan Postin tai Matkahuollon palvelupisteestä, pakkauksessa mahdollisesti näkyvät vauriot kannattaa todeta myös lähetystä noudettaessa.

Tuotteet pyritään aina valmistamaan ja tarkistamaan mahdollisimman huolellisesti, mutta joskus inhimilliset erehdykset ovat valitettavasti mahdollisia. Jos asiakas havaitsee tilaamassaan tuotteessa virheen, virheestä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian. Mikäli tuote todetaan virheelliseksi, virheellinen tuote pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan virheettömään tuotteeseen, ja jos edellä mainitut eivät ole mahdollisia, tuotteen hinta hyvitetään asiakkaalle. Jos palautettu tuote ei kuitenkaan ole sovellettavan kuluttajansuojalain mukaisesti virheellinen, reklamaatio voidaan hylätä. Tässä tapauksessa asiakkaalta laskutetaan tuotteen palautuksesta aiheutuneet välittömät todelliset kulut. Tuote voidaan asiakkaan halutessa palauttaa takaisin asiakkaalle, jolloin asiakkaalta laskutetaan myös uudesta lähetyksestä aiheutuneen välittömät todelliset kulut. 

Virhevastuu määräytyy sovellettavan kuluttajansuojalain mukaan. Virhevastuu ei koske sellaisia virheitä, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä tai tuotteen tavanomaisesta kulumisesta. Käsityöpaja Villaa ja Lankaa ei vastaa mistään välillisistä tai muista epäsuorista vahingoista.

Ongelmatilanteet

Ongelmatilanteet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan asiakkaan kanssa neuvottelemalla. Erimielisyystilanteissa Käsityöpaja Villaa ja Lankaa noudattaa aina Kilpailu- ja kuluttajaviraston kyseiseen tilanteeseen antamia erityisiä ohjeita. 

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua neuvottelemalla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Asiakas voi viedä tilausta koskevan erimielisyyden riidanratkaisuelimien käsiteltäväksi myös ODR-foorumin ( http://ec.europa.eu/odr)  kautta. Asian käsittelyssä tarvitaan myyjän sähköpostiosoitetta, joka on asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi. 

Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä.

Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.



Asiakaspalvelun yhteystiedot

Mikäli sinulla on mitä tahansa kysyttävää tilaukseen tai toimitukseen liittyen, otathan yhteyttä!

Käsityöpaja Villaa ja Lankaa

asiakaspalvelu@villaajalankaa.fi

p. 040 755 7021

Toimitusehtoja on päivitetty 30.9.2024